• صفحه اصلی
    • ارتباط با ما
    • درباره ما
    • اقتصادی
    • ورزشی
    • سیاسی
    • اجتماعی
    • فناوری اطلاعات
    • بین الملل
    • انرژی
    • سلامت
    • هنری
    • استان
امروز: ۳ تیر ۰۵
آخرین اخبار ایران و جهان

خطیب زاده: در تنگه هرمز حق قانونی داریم

تکمیل و تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه آینده

وام نهضت ملی مسکن به ۸۵۰ میلیون تومان برای ۱۶۰ هزار واحد افزایش یافت

تداوم کاهش بی‌سابقه عرضه نفت عربستان به چین

خطیب زاده: در تنگه هرمز حق قانونی داریم

تکمیل و تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه آینده

وام نهضت ملی مسکن به ۸۵۰ میلیون تومان برای ۱۶۰ هزار واحد افزایش یافت

تداوم کاهش بی‌سابقه عرضه نفت عربستان به چین

امیرحسن غفاری فعال اقتصادی در روز جهاد کشاورزی عملکرد وزارتخانه مسئول تامین امنیت غذایی را به چالش کشید

بقایی: حملات آمریکا به کشتی‌های تجاری تهدید جدی علیه دریانوردی است

تولید معادل ۱۰۰ میلیون بشکه نفت‌ خام در فاز ۱۱ پارس جنوبی

کد خبر: 1330 | تاریخ انتشار: 1400-06-13  

کدخبرنگار: 101 : 1400-06-13 / 12:50:00

وزیر دفاع انگلیس: آمریکا دیگر ابرقدرت نیست

وزیر دفاع انگلیس در مصاحبه‌ای گفت که آمریکا دیگر یک ابر قدرت نیست، چون حاضر نبود وضعیت ناخوشایند در افغانستان را تحمل کند و دوام بیاورد....

 بن والاس، وزیر دفاع انگلیس در مصاحبه‌ای با مجله "اسپکتاتور" گفت: مشخص است که انگلیس هم یک ابرقدرت نیست. یک ابرقدرت که آمادگی پایبندی به چیزی را ندارد، احتمالا یک ابرقدرت نیز نیست. مطمئنا این یک نیروی جهانی نیست، فقط یک قدرت بزرگ است.

والاس که منتقد خروج آمریکا از افغانستان بوده، مقصر این وضعیت پیش آمده در افغانستان را دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا می‌داند.

در فوریه ۲۰۲۰، ترامپ توافقی را با طالبان در دوحه امضا کرد مبنی بر اینکه نیروهای آمریکایی تا مه ۲۰۲۱ از افغانستان خارج می‌شوند. دولت جو بایدن، رئیس جمهوری کنونی آمریکا نیز به صورت گسترده از این توافق حمایت و مهلت قانونی آن را تا ۳۱ اوت ۲۰۲۱ تمدید کرد.

وزیر دفاع انگلیس ماه گذشته میلادی در گفتگویی با شبکه خبری بی.بی.سی گفت: اگر نظر من را می‌خواهید، زمانی که توافق توسط دونالد ترامپ انجام شد، قالب این طرح ریخته شد.

والاس همچنین گفت، بذرهای آنچه که در هفته‌های اخیر جامعه بین‌الملل در افغانستان شاهدش بود پیش از روی کار آمدن بایدن کاشته شده بود.

وی در آوریل ۲۰۲۱، توافق ترامپ با طالبان را "تباه" توصیف کرد و در گفتگویی با اسکای نیوز گفته بود: وقتی که ترامپ با طالبان توافق کرد، احساس کردم که اشتباهی رخ داده است. همگی ما به عنوان یک جامعه بین‌الملل احتمالا باید پیامدهای آن را بپردازیم. از نظر من، این توافق که در دوحه بسته شد، توافقی خراب بود.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است

ارسال نظر
برای صرف‌نظر کردن از پاسخ‌گویی اینجا را کلیک کنید.

تبلیغات
همه اخبار
  • خطیب زاده: در تنگه هرمز حق قانونی داریم
  • تکمیل و تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه آینده
  • وام نهضت ملی مسکن به ۸۵۰ میلیون تومان برای ۱۶۰ هزار واحد افزایش یافت
  • تداوم کاهش بی‌سابقه عرضه نفت عربستان به چین
  • امیرحسن غفاری فعال اقتصادی در روز جهاد کشاورزی عملکرد وزارتخانه مسئول تامین امنیت غذایی را به چالش کشید
  • بقایی: حملات آمریکا به کشتی‌های تجاری تهدید جدی علیه دریانوردی است
  • تولید معادل ۱۰۰ میلیون بشکه نفت‌ خام در فاز ۱۱ پارس جنوبی
  • همه ظرفیت ها برای حفظ جریان تولید به کار گرفته شده است
  • ثبات قیمت نفت به تحولات تنگه هرمز وابسته است
  • روسیه: آماده گفت‌وگو با اروپا هستیم
  • عراقچی: هرگونه اقدام خصمانه با پاسخی فوری و قاطع مواجه می‌شود
  • تقویت شبکه تعاون روستایی لازمه پایداری امنیت غذایی
  • بازیابی ۳ روزه تأسیسات انتقال منطقه ری با رشادت کارکنان عملیاتی
  • سقف تسهیلات مسکن حمایتی به ۸۵۰ میلیون تومان رسید
  • بازگشت سریع واحدهای آسیب‌دیده به مدار تولید
  • رویترز: کشورها کانال‌های رسمی دیپلماسی آمریکا را دور می‌زنند
  • سناریوهای عملیاتی برای عبور از ناترازی در هر استان تدوین می‌شود
  • بازسازی تأسیسات صنعت نفت به سرعت در حال انجام است
  • گودرزی: ایران به یکی از بازیگران اصلی عرصه بین‌الملل تبدیل شده است
  • ایران قائل به طراحی سازوکارهای بازدارندگی مشترک در شانگهای است
  • کریدور اتصالی چین به اروپا از مسیر ایران راه‌اندازی شد
  • همکاری مشترک وزارت صمت و بسیج برای نظارت بر بازار
  • نبض اقتصاد جهان در گلوگاه هرمز
  • آنچه این روزها بر جهاد استقلال می‌گذرد ..... از رویای تنظیم‌گری تا واقعیت تخریب‌گری بازار
  • هلال احمر ضامن تحقق تاب‌آوری و پایداری ملی است

تمامی حقوق مطالب برای "مکث افکار"محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.