• صفحه اصلی
    • ارتباط با ما
    • درباره ما
    • اقتصادی
    • ورزشی
    • سیاسی
    • اجتماعی
    • فناوری اطلاعات
    • بین الملل
    • انرژی
    • سلامت
    • هنری
    • استان
امروز: ۳ تیر ۰۵
آخرین اخبار ایران و جهان

خطیب زاده: در تنگه هرمز حق قانونی داریم

تکمیل و تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه آینده

وام نهضت ملی مسکن به ۸۵۰ میلیون تومان برای ۱۶۰ هزار واحد افزایش یافت

تداوم کاهش بی‌سابقه عرضه نفت عربستان به چین

خطیب زاده: در تنگه هرمز حق قانونی داریم

تکمیل و تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه آینده

وام نهضت ملی مسکن به ۸۵۰ میلیون تومان برای ۱۶۰ هزار واحد افزایش یافت

تداوم کاهش بی‌سابقه عرضه نفت عربستان به چین

امیرحسن غفاری فعال اقتصادی در روز جهاد کشاورزی عملکرد وزارتخانه مسئول تامین امنیت غذایی را به چالش کشید

بقایی: حملات آمریکا به کشتی‌های تجاری تهدید جدی علیه دریانوردی است

تولید معادل ۱۰۰ میلیون بشکه نفت‌ خام در فاز ۱۱ پارس جنوبی

کد خبر: 2348 | تاریخ انتشار: 1400-11-15  

کدخبرنگار: 101 : 1400-11-15 / 14:06:00

سال آینده سال تثبیت فناوری ارسال ماهواره به لایه لئو است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برنامه‌ها و اقدامات انجام شده در حوزه فضایی، دولت الکترونیک، شبکه ملی اطلاعات و کودکان و نوجوانان در فضای مجازی را تشریح کرد....

 به نقل از‬ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع‌پور گفت: سال آینده سال تثبیت فناوری ارسال ماهواره به لایه لئو و قراردادن ماهواره‌های بومی در مدارات تا ۵۰۰ کیلومتری زمین است.

وی توسعه کاربردهای فناوری فضایی را یکی دیگر از برنامه‌های این حوزه عنوان کرد و افزود: در تعامل با دیگر بخش‌ها از فناوری‌های فضایی می‌توانیم استفاده کنیم؛ همین طور که در روز گذشته به مناسبت روز فناوری فضایی از ۴ سامانه جدید برای ارتقای کارآمدی بخش‌های مختلف رونمایی شد.

زارع پور با اشاره به اهمیت دستیابی به مدارات زمین آهنگ یا همان لایه ژئو و دستور رئیس جمهور برای شتاب بخشی به برنامه دستیابی به فناوری پرتاب ماهواره به این لایه، گفت: برنامه دستیابی به لایه ژئو در دست بازنگری است و در جلسه آتی شورای عالی فضایی ارائه خواهد شد.

وی به برنامه‌های دولت سیزدهم برای توسعه بخش فضایی اشاره کرد و به فعالان این حوزه نوید داد: با پروژه‌هایی که در این حوزه طراحی و اجرا می‌شود متخصصان و علاقمندان این حوزه می‌توانند به این چرخه برگردند و نقش‌آفرینی کنند.

وزیر ارتباطات درباره مصوبات شورای اجرایی فناوری اطلاعات نیز گفت: در جلسه روز گذشته این شورا مقرر شد مصوبه اجرا نشده دولت الکترونیک به سرعت در یک بازه زمانی کوتاه اجرا شود و ما از دولت الکترونیکی به سمت دولت هوشمند حرکت کنیم.

وی افزود: در دولت هوشمند مبتنی بر داده‌ها تصمیم گیری هوشمند انجام خواهد شد و حکمرانی در بسیاری از حوزه‌ها مبتنی بر داده خواهد بود.

زارع پور یکی دیگر از مصوبات جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات را راه‌اندازی پنجره خدمات الکترونیکی دستگاه‌ها عنوان کرد و گفت: ما هم در وزارت ارتباطات موظف به راه اندازی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند شدیم و مزیت آن این است که با یک بار احراز هویت امکان دسترسی به تمام خدمات دولتی ایجاد می‌شود و در اردیبهشت ماه سال آینده فاز نخست این پروژه را راه‌اندازی می‌کنیم.

وی یکی دیگر از مصوبات را بازنگری و تعیین نوع و تعداد خدمات هر دستگاه توسط سازمان امور استخدامی عنوان کرد و افزود: این کار با همکاری مشترک وزارت ارتباطات و سازمان امور استخدامی انجام می‌شود و این مساله نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها است.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است

ارسال نظر
برای صرف‌نظر کردن از پاسخ‌گویی اینجا را کلیک کنید.

تبلیغات
همه اخبار
  • خطیب زاده: در تنگه هرمز حق قانونی داریم
  • تکمیل و تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه آینده
  • وام نهضت ملی مسکن به ۸۵۰ میلیون تومان برای ۱۶۰ هزار واحد افزایش یافت
  • تداوم کاهش بی‌سابقه عرضه نفت عربستان به چین
  • امیرحسن غفاری فعال اقتصادی در روز جهاد کشاورزی عملکرد وزارتخانه مسئول تامین امنیت غذایی را به چالش کشید
  • بقایی: حملات آمریکا به کشتی‌های تجاری تهدید جدی علیه دریانوردی است
  • تولید معادل ۱۰۰ میلیون بشکه نفت‌ خام در فاز ۱۱ پارس جنوبی
  • همه ظرفیت ها برای حفظ جریان تولید به کار گرفته شده است
  • ثبات قیمت نفت به تحولات تنگه هرمز وابسته است
  • روسیه: آماده گفت‌وگو با اروپا هستیم
  • عراقچی: هرگونه اقدام خصمانه با پاسخی فوری و قاطع مواجه می‌شود
  • تقویت شبکه تعاون روستایی لازمه پایداری امنیت غذایی
  • بازیابی ۳ روزه تأسیسات انتقال منطقه ری با رشادت کارکنان عملیاتی
  • سقف تسهیلات مسکن حمایتی به ۸۵۰ میلیون تومان رسید
  • بازگشت سریع واحدهای آسیب‌دیده به مدار تولید
  • رویترز: کشورها کانال‌های رسمی دیپلماسی آمریکا را دور می‌زنند
  • سناریوهای عملیاتی برای عبور از ناترازی در هر استان تدوین می‌شود
  • بازسازی تأسیسات صنعت نفت به سرعت در حال انجام است
  • گودرزی: ایران به یکی از بازیگران اصلی عرصه بین‌الملل تبدیل شده است
  • ایران قائل به طراحی سازوکارهای بازدارندگی مشترک در شانگهای است
  • کریدور اتصالی چین به اروپا از مسیر ایران راه‌اندازی شد
  • همکاری مشترک وزارت صمت و بسیج برای نظارت بر بازار
  • نبض اقتصاد جهان در گلوگاه هرمز
  • آنچه این روزها بر جهاد استقلال می‌گذرد ..... از رویای تنظیم‌گری تا واقعیت تخریب‌گری بازار
  • هلال احمر ضامن تحقق تاب‌آوری و پایداری ملی است

تمامی حقوق مطالب برای "مکث افکار"محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.