• صفحه اصلی
    • ارتباط با ما
    • درباره ما
    • اقتصادی
    • ورزشی
    • سیاسی
    • اجتماعی
    • فناوری اطلاعات
    • بین الملل
    • انرژی
    • سلامت
    • هنری
    • استان
امروز: ۳ تیر ۰۵
آخرین اخبار ایران و جهان

خطیب زاده: در تنگه هرمز حق قانونی داریم

تکمیل و تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه آینده

وام نهضت ملی مسکن به ۸۵۰ میلیون تومان برای ۱۶۰ هزار واحد افزایش یافت

تداوم کاهش بی‌سابقه عرضه نفت عربستان به چین

خطیب زاده: در تنگه هرمز حق قانونی داریم

تکمیل و تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه آینده

وام نهضت ملی مسکن به ۸۵۰ میلیون تومان برای ۱۶۰ هزار واحد افزایش یافت

تداوم کاهش بی‌سابقه عرضه نفت عربستان به چین

امیرحسن غفاری فعال اقتصادی در روز جهاد کشاورزی عملکرد وزارتخانه مسئول تامین امنیت غذایی را به چالش کشید

بقایی: حملات آمریکا به کشتی‌های تجاری تهدید جدی علیه دریانوردی است

تولید معادل ۱۰۰ میلیون بشکه نفت‌ خام در فاز ۱۱ پارس جنوبی

کد خبر: 2873 | تاریخ انتشار: 1401-03-19  

کدخبرنگار: 101 : 1401-03-19 / 12:12:00

رشد ۴.۵ درصدی مصرف برق در کشور

سخنگوی صنعت برق گفت: دیروز رکورد ۵۹ هزار و ۹۹۷ مگاوات را در مصرف برق ثبت کردیم که این رقم در مقایسه با روز مشابه سال گذشته حدود ۴.۵ درصد رشد را نشان می‌دهد....

مصطفی رجبی مشهدی در یک گفت و گوی تلویزیونی اظهار کرد: بیشترین مصرف برق در تابستان متعلق به وسایل سرمایشی است. از ۵۹ هزار و ۹۹۷ مگاوات برق مصرف شده حدود ۲۷ هزار مگاوات مربوط به وسایل و دستگاه‌های سرمایشی است؛ البته تاکنون حدود ۲۳ هزار مگاوات در مدار مصرف قرار گرفته است و بقیه هم در روزهای آینده روشن خواهد شد.

وی گفت: یک سوم از مصرف برق کشور در بخش صنعت و تولید کشور مصرف می‌شود که صنایع بزرگ و انرژی بر، بخش عمده‌ای از این مصرف را به خود اختصاص می‌دهند.

سخنگوی صنعت برق کشور ادامه داد: ما خودمان را برای بدترین شرایط آماده کردیم، یعنی بیشترین مصرف و آن هم رشد ۶ درصدی نسبت به سال گذشته است که عدد به حدود ۷۱ هزار مگاوات خواهد رسید. قطعاً با تمهیداتی که پیش بینی کردیم و انتظاری که از مردم است برای کاهش مصرف به خصوص در ساعات اوج مصرف تلاش می‌شود به این اعداد نرسیم.

رجبی مشهدی گفت: ناترازی برق کشور در سال گذشته حدود ۱۵ هزار مگاوات بود علاوه بر آن حدود ۳ هزار تا ۳ هزار و ۵۰۰ مگاوات رشد مصرف سالانه داریم؛ اگر قرار بود ناترازی طبق روال قبل باشد ما باید ۱۸ هزار مگاوات ناترازی مصرف برق و تولید را داشته باشیم، اما اقدامات زیادی در بخش تولید صورت گرفته که از جمله آن ورود ۶ هزار مگاوات نیروگاه جدید و یا افزایش ظرفیت نیروگاه‌ها است که یکی از همین نیروگاه‌ها مربوط به نیروگاهی می‌شود که در اختیار صنعت است.

وی ادامه داد: بعد از زمان اوج مصرف سال ۱۴۰۰ توافقنامه‌ای امضا کردیم و خوشبختانه صنایع خودشان را موظف و مکلف کردند که ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه جدید بسازند یکی از این واحدها به ظرفیت ۱۸۳ مگاوات در تیرماه در مدار تولید قرار می‌گیرد. البته بخش عمده‌ای از ۶ هزار مگاوات هم وارد مدار شده و سه تا چهار هزار مگاوات قدرت عملی نیروگاه‌های ما نسبت به سال گذشته بیشتر شده است. همچنین امسال نیروگاه‌ها را نسبت به سال قبل زودتر تعمیر کردیم، ۱۰ هزار مگاوات هم نیروگاه‌های موجود را ارتقا ظرفیت دادیم.

رجبی مشهدی تصریح کرد: اگر در بخش اداری پس از خاتمه کار همه وسایل سرمایشی و وسایل برقی خاموش شود تقریباً حدود هزار مگاوات تا هزار و دویست مگاوات کاهش مصرف را به دنبال خواهد داشت. این به اصطلاح خاتمه کاری که در ساعت ۱۳ و ۳۰ صورت می‌گیرد البته ما نظارت‌های دیگری هم امسال در بخش اداری داریم.

وی گفت: همه دستگاه‌های اجرایی در دوره فعالیت اداره حتماً باید ۳۰ درصد مصرف برقشان را نسبت به مدت مشابه هم کاهش بدهند البته تنها ساعت کار اداری نیست که می‌تواند کمک حال باشد بلکه باید در طی ساعت کار هم این ۳۰ درصد را کاهش بدهند و همکاران ما هم نظارت کنند امسال ادارات مجهز به کنتورهای هوشمند شده و به صورت لحظه‌ای قابل قرائت هستند.

رجبی مشهدی ادامه داد: در هفته بعد اسامی دستگاه‌های اداری که رعایت نکرده باشند را اعلام خواهیم کرد. روز به روز رصد می‌شوند.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است

ارسال نظر
برای صرف‌نظر کردن از پاسخ‌گویی اینجا را کلیک کنید.

تبلیغات
همه اخبار
  • خطیب زاده: در تنگه هرمز حق قانونی داریم
  • تکمیل و تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه آینده
  • وام نهضت ملی مسکن به ۸۵۰ میلیون تومان برای ۱۶۰ هزار واحد افزایش یافت
  • تداوم کاهش بی‌سابقه عرضه نفت عربستان به چین
  • امیرحسن غفاری فعال اقتصادی در روز جهاد کشاورزی عملکرد وزارتخانه مسئول تامین امنیت غذایی را به چالش کشید
  • بقایی: حملات آمریکا به کشتی‌های تجاری تهدید جدی علیه دریانوردی است
  • تولید معادل ۱۰۰ میلیون بشکه نفت‌ خام در فاز ۱۱ پارس جنوبی
  • همه ظرفیت ها برای حفظ جریان تولید به کار گرفته شده است
  • ثبات قیمت نفت به تحولات تنگه هرمز وابسته است
  • روسیه: آماده گفت‌وگو با اروپا هستیم
  • عراقچی: هرگونه اقدام خصمانه با پاسخی فوری و قاطع مواجه می‌شود
  • تقویت شبکه تعاون روستایی لازمه پایداری امنیت غذایی
  • بازیابی ۳ روزه تأسیسات انتقال منطقه ری با رشادت کارکنان عملیاتی
  • سقف تسهیلات مسکن حمایتی به ۸۵۰ میلیون تومان رسید
  • بازگشت سریع واحدهای آسیب‌دیده به مدار تولید
  • رویترز: کشورها کانال‌های رسمی دیپلماسی آمریکا را دور می‌زنند
  • سناریوهای عملیاتی برای عبور از ناترازی در هر استان تدوین می‌شود
  • بازسازی تأسیسات صنعت نفت به سرعت در حال انجام است
  • گودرزی: ایران به یکی از بازیگران اصلی عرصه بین‌الملل تبدیل شده است
  • ایران قائل به طراحی سازوکارهای بازدارندگی مشترک در شانگهای است
  • کریدور اتصالی چین به اروپا از مسیر ایران راه‌اندازی شد
  • همکاری مشترک وزارت صمت و بسیج برای نظارت بر بازار
  • نبض اقتصاد جهان در گلوگاه هرمز
  • آنچه این روزها بر جهاد استقلال می‌گذرد ..... از رویای تنظیم‌گری تا واقعیت تخریب‌گری بازار
  • هلال احمر ضامن تحقق تاب‌آوری و پایداری ملی است

تمامی حقوق مطالب برای "مکث افکار"محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.