• صفحه اصلی
    • ارتباط با ما
    • درباره ما
    • اقتصادی
    • ورزشی
    • سیاسی
    • اجتماعی
    • فناوری اطلاعات
    • بین الملل
    • انرژی
    • سلامت
    • هنری
    • استان
امروز: ۳ تیر ۰۵
آخرین اخبار ایران و جهان

خطیب زاده: در تنگه هرمز حق قانونی داریم

تکمیل و تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه آینده

وام نهضت ملی مسکن به ۸۵۰ میلیون تومان برای ۱۶۰ هزار واحد افزایش یافت

تداوم کاهش بی‌سابقه عرضه نفت عربستان به چین

خطیب زاده: در تنگه هرمز حق قانونی داریم

تکمیل و تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه آینده

وام نهضت ملی مسکن به ۸۵۰ میلیون تومان برای ۱۶۰ هزار واحد افزایش یافت

تداوم کاهش بی‌سابقه عرضه نفت عربستان به چین

امیرحسن غفاری فعال اقتصادی در روز جهاد کشاورزی عملکرد وزارتخانه مسئول تامین امنیت غذایی را به چالش کشید

بقایی: حملات آمریکا به کشتی‌های تجاری تهدید جدی علیه دریانوردی است

تولید معادل ۱۰۰ میلیون بشکه نفت‌ خام در فاز ۱۱ پارس جنوبی

کد خبر: 3266 | تاریخ انتشار: 1402-01-24  

کدخبرنگار: 101 : 1402-01-24 / 14:34:00

خواستار مشارکت فعال‌تر کشورهای منطقه در بندر چابهار هستیم

معاون دیپلماسی وزارت امور خارجه در اجلاس کارگروه مشترک هند و کشورهای آسیای مرکزی خواستار مشارکت فعال‌تر کشورهای منطقه، به ویژه آسیای مرکزی در فعالیت‌های بندری و ترانزیتی در چابهار شد....

نخستین اجلاس کارگروه مشترک هند و کشورهای آسیای مرکزی پیرامون ظرفیت‌های بندری چابهار در تاریخ ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ در شهر بمبئی هند با هدف بررسی آخرین وضعیت بندر چابهار و اهمیت آن در ترانزیت منطقه‌ای و ارتباط آن با کشورهای آسیای مرکزی برگزار شد.

مهدی صفری معاون دیپلماسی وزارت امور خارجه که بنا به دعوت دولت هند به عنوان میهمان ویژه در رأس یک هیأت در این اجلاس شرکت کرده است، طی سخنانی ضمن تشکر از دولت هند برای ابتکار برگزاری این اجلاس، به تشریح ظرفیت‌ها و امکانات بندری چابهار در توسعه حمل و نقل و ترانزیت منطقه‌ای و بین المللی پرداخته و خواستار مشارکت فعال‌تر کشورهای منطقه بویژه آسیای مرکزی در فعالیت‌های بندری و ترانزیتی در چابهار شد.

وی با برشمردن جاذبه‌ها و مزیت‌های بندری چابهار به عنوان یک منطقه صنعتی و تجارت آزاد و گردشگری و وجود مشوق‌ها و تضمین‌های منطقه چابهار جهت جذب سرمایه‌گذاری، توسعه زیرساخت‌های این بندر به منظور بهره برداری کامل از ظرفیت‌های آن را از اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

گفتنی است معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه کشورمان بر حضور کشورهای آسیای مرکزی در بندر چابهار و بهره‌برداری از این بندر در راستای فعال نمودن راهگذر شمال-جنوب تأکید و خواستار برگزاری دومین نشست این کارگروه در چابهار شد.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است

ارسال نظر
برای صرف‌نظر کردن از پاسخ‌گویی اینجا را کلیک کنید.

تبلیغات
همه اخبار
  • خطیب زاده: در تنگه هرمز حق قانونی داریم
  • تکمیل و تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه آینده
  • وام نهضت ملی مسکن به ۸۵۰ میلیون تومان برای ۱۶۰ هزار واحد افزایش یافت
  • تداوم کاهش بی‌سابقه عرضه نفت عربستان به چین
  • امیرحسن غفاری فعال اقتصادی در روز جهاد کشاورزی عملکرد وزارتخانه مسئول تامین امنیت غذایی را به چالش کشید
  • بقایی: حملات آمریکا به کشتی‌های تجاری تهدید جدی علیه دریانوردی است
  • تولید معادل ۱۰۰ میلیون بشکه نفت‌ خام در فاز ۱۱ پارس جنوبی
  • همه ظرفیت ها برای حفظ جریان تولید به کار گرفته شده است
  • ثبات قیمت نفت به تحولات تنگه هرمز وابسته است
  • روسیه: آماده گفت‌وگو با اروپا هستیم
  • عراقچی: هرگونه اقدام خصمانه با پاسخی فوری و قاطع مواجه می‌شود
  • تقویت شبکه تعاون روستایی لازمه پایداری امنیت غذایی
  • بازیابی ۳ روزه تأسیسات انتقال منطقه ری با رشادت کارکنان عملیاتی
  • سقف تسهیلات مسکن حمایتی به ۸۵۰ میلیون تومان رسید
  • بازگشت سریع واحدهای آسیب‌دیده به مدار تولید
  • رویترز: کشورها کانال‌های رسمی دیپلماسی آمریکا را دور می‌زنند
  • سناریوهای عملیاتی برای عبور از ناترازی در هر استان تدوین می‌شود
  • بازسازی تأسیسات صنعت نفت به سرعت در حال انجام است
  • گودرزی: ایران به یکی از بازیگران اصلی عرصه بین‌الملل تبدیل شده است
  • ایران قائل به طراحی سازوکارهای بازدارندگی مشترک در شانگهای است
  • کریدور اتصالی چین به اروپا از مسیر ایران راه‌اندازی شد
  • همکاری مشترک وزارت صمت و بسیج برای نظارت بر بازار
  • نبض اقتصاد جهان در گلوگاه هرمز
  • آنچه این روزها بر جهاد استقلال می‌گذرد ..... از رویای تنظیم‌گری تا واقعیت تخریب‌گری بازار
  • هلال احمر ضامن تحقق تاب‌آوری و پایداری ملی است

تمامی حقوق مطالب برای "مکث افکار"محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.