• صفحه اصلی
    • ارتباط با ما
    • درباره ما
    • اقتصادی
    • ورزشی
    • سیاسی
    • اجتماعی
    • فناوری اطلاعات
    • بین الملل
    • انرژی
    • سلامت
    • هنری
    • استان
امروز: ۳ تیر ۰۵
آخرین اخبار ایران و جهان

خطیب زاده: در تنگه هرمز حق قانونی داریم

تکمیل و تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه آینده

وام نهضت ملی مسکن به ۸۵۰ میلیون تومان برای ۱۶۰ هزار واحد افزایش یافت

تداوم کاهش بی‌سابقه عرضه نفت عربستان به چین

خطیب زاده: در تنگه هرمز حق قانونی داریم

تکمیل و تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه آینده

وام نهضت ملی مسکن به ۸۵۰ میلیون تومان برای ۱۶۰ هزار واحد افزایش یافت

تداوم کاهش بی‌سابقه عرضه نفت عربستان به چین

امیرحسن غفاری فعال اقتصادی در روز جهاد کشاورزی عملکرد وزارتخانه مسئول تامین امنیت غذایی را به چالش کشید

بقایی: حملات آمریکا به کشتی‌های تجاری تهدید جدی علیه دریانوردی است

تولید معادل ۱۰۰ میلیون بشکه نفت‌ خام در فاز ۱۱ پارس جنوبی

کد خبر: 539 | تاریخ انتشار: 1399-09-04  

کدخبرنگار: 101 : 1399-09-04 / 09:07:00

نقش ویتامین D در مقابله با کرونا

یک فوق تخصص غدد، با اشاره به اهمیت مصرف ویتامین D در تقویت سیستم ایمنی بدن، نسبت به تاثیر مخرب ناشی از مصرف بی رویه آن بر روی کبد و کلیه هشدار داد....

ساسان شرقی، در خصوص مصرف مکملی مانند ویتامین D برای پیشگیری از ابتلا به کرونا،   گفت: ویتامین D یکی از ویتامین های مهم برای تقویت سیستم ایمنی است که متاسفانه در منابع غذایی ما کمتر یافت می شود، بنابراین کشورهای گوناگون از سال ها پیش تلاش کردند با غنی سازی مواد غذایی با این ویتامین پاسخگوی نیاز بدن به دریافت این ویتامین باشند اما کافی نیست.

این فوق تخصص غدد با اشاره به اینکه ۸۰ درصد افراد در ایران با کمبود ویتامین D مواجه اند، اظهار کرد: پیشنهاد می شود افرادی که با کمبود این ویتامین مواجه می شوند به صورت ماهانه یک قرص ۵۰ هزار واحد بین المللی یا روزانه یک قرص هزار واحدی و یا هر شش ماه یک آمپول را تزریق کنند البته این مقادیر در افرادی که با کمبود بیشتر این ویتامین روبه رو می شوند باید به مدت سه ماه هر هفته یک قرص ۵۰ هزار واحدی و پس از آن ماهانه یکبار مصرف شود.

شرقی در خصوص اثر ویتامین D در مقابله با بیماری کرونا، افزود: ویتامین D باعث کاهش و شدت بروز کرونا می شود اما اثرگذاری این بیماری در زمان ابتلاست نه پیشگیری از ابتلا به این شکل که افراد مبتلا به کرونا هفته ای یک عدد قرص ویتامین D و پس از آن به مدت سه ماه هر هفته باید مصرف کنند تا شدت این بیماری کاهش یابد.

وی ادامه داد: ویتامین D یک ویتامین محلول در چربی است و مانند ویتامین های محلول در آب که به راحتی از راه کلیه دفع می شوند نیست بنابراین می تواند مانند چربی ها در کبد و حتی در کلیه ذخیره شود و اثرات مخربی را به دنبال داشته باشد.

این فوق تخصص غدد با اشاره به تاثیر مخرب ناشی از مصرف بی رویه این مکمل بر کبد و کلیه، گفت: در صورت مصرف بیش از اندازه این ویتامین کلیسم خون بالا می رود به این ترتیب ما شاهد کم کاری کلیه و کبد خواهیم شد بنابراین تنها افرادی که مبتلا به کمبود پاراتیروئید هستند اجازه مصرف بیش از مقادیر ذکر شده از این ویتامین را دارند که آنها هم نمونه های نادری هستند در غیر اینصورت مصرف بیش از اندازه این ویتامین را به هیچ عنوان توصیه نمی کنیم.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است

ارسال نظر
برای صرف‌نظر کردن از پاسخ‌گویی اینجا را کلیک کنید.

تبلیغات
همه اخبار
  • خطیب زاده: در تنگه هرمز حق قانونی داریم
  • تکمیل و تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه آینده
  • وام نهضت ملی مسکن به ۸۵۰ میلیون تومان برای ۱۶۰ هزار واحد افزایش یافت
  • تداوم کاهش بی‌سابقه عرضه نفت عربستان به چین
  • امیرحسن غفاری فعال اقتصادی در روز جهاد کشاورزی عملکرد وزارتخانه مسئول تامین امنیت غذایی را به چالش کشید
  • بقایی: حملات آمریکا به کشتی‌های تجاری تهدید جدی علیه دریانوردی است
  • تولید معادل ۱۰۰ میلیون بشکه نفت‌ خام در فاز ۱۱ پارس جنوبی
  • همه ظرفیت ها برای حفظ جریان تولید به کار گرفته شده است
  • ثبات قیمت نفت به تحولات تنگه هرمز وابسته است
  • روسیه: آماده گفت‌وگو با اروپا هستیم
  • عراقچی: هرگونه اقدام خصمانه با پاسخی فوری و قاطع مواجه می‌شود
  • تقویت شبکه تعاون روستایی لازمه پایداری امنیت غذایی
  • بازیابی ۳ روزه تأسیسات انتقال منطقه ری با رشادت کارکنان عملیاتی
  • سقف تسهیلات مسکن حمایتی به ۸۵۰ میلیون تومان رسید
  • بازگشت سریع واحدهای آسیب‌دیده به مدار تولید
  • رویترز: کشورها کانال‌های رسمی دیپلماسی آمریکا را دور می‌زنند
  • سناریوهای عملیاتی برای عبور از ناترازی در هر استان تدوین می‌شود
  • بازسازی تأسیسات صنعت نفت به سرعت در حال انجام است
  • گودرزی: ایران به یکی از بازیگران اصلی عرصه بین‌الملل تبدیل شده است
  • ایران قائل به طراحی سازوکارهای بازدارندگی مشترک در شانگهای است
  • کریدور اتصالی چین به اروپا از مسیر ایران راه‌اندازی شد
  • همکاری مشترک وزارت صمت و بسیج برای نظارت بر بازار
  • نبض اقتصاد جهان در گلوگاه هرمز
  • آنچه این روزها بر جهاد استقلال می‌گذرد ..... از رویای تنظیم‌گری تا واقعیت تخریب‌گری بازار
  • هلال احمر ضامن تحقق تاب‌آوری و پایداری ملی است

تمامی حقوق مطالب برای "مکث افکار"محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.